Kış Özel Efemera Müzayedemize 29 Ocak 2022 saat 21:00'a kadar internet sitemizden pey verebilirsiniz. 21:02 itibariyle canlı mezat başlayacaktır. Komisyon Oranı: %20 "ÖDEME SÜRESİ MÜZAYEDE BİTİMİNDEN SONRA 5 İŞ GÜNÜDÜR.
Paylaş
Osmanlıca Amasya Ticaret ve Sanayi Odasına Mahsus Makbuz Senedi, Üstü İbranice Yazılı.
Paylaş
Amasya Ticaret ve Sanayi Odası Antetli Tahsilat Makbuzu, Arkası İbranice Yazılı, 1931
Paylaş
2 Adet Oyuncak ve Çocuk Temalı Fotoğrafı, Albümden Çıkma
14x9 cm ve 9x6 cm
Paylaş
Paylaş
58 Adet ve 1 Tanede Sansür Belgesi Olan Sinema Fotoğrafları
Orhan Günşiray, Devlet Devrim, Şaziye Moral, Slih Tozan, Vasfi Rıza Zobu Vardır
Paylaş
Livası Halep, Sancağı Telbise Olan 1317 (1901) Tarihli Emlak Tapu Evrakı. Sultan Abdülhamid Tuğralı
Paylaş
Livası Halep, Kazası Telbise Olan Defteri Hakani Tapu Evrakı, 1307 (1891) Tarihli
Paylaş
Sol Tarafında Fiskal Mevcut Olan Haleb Livasına Ait 1317 (1901) Tarihli
Haliyle
Paylaş
Sultan Abdülhamid Tuğralı, Haleb'e Ait Tapu Senedi.
1310 (1894) Tarihli. Arkasında Kayd-ı Sahihtir Damgası Var.
Paylaş
Paylaş
Arapça ve Osmanlıca Yazılı, Çeşitli Şahısların Yazıldığı ve bu Şahıslara Ait Olan Emlakların Bilgilerini İçeren Defter
Haliyle
Paylaş
Denizcilik, Marine Et Colonies, Fransa Deniz ve Koloniler İdaresi, Tutuklanması İstenen Denizcilerin Listesi, 1855 Tarihli, Komutan İmzalı, Fransız Makam Mühürlü, Fransızca, 30x22 cm
Kenarı Haliyle, Ufak Bir Delik Mevcut
Paylaş
Finans Tarihi, Batum'da Bir Finans Kuruluşuna Ait Belge, Osmanlı Vatandaşına Ait, Arkasında Osmanlıca Tiflis Bankasının İlmühaberi, 21 Haziran 318 Şeklinde Derkener Not Mevcut, Pullu, Mühürlü, 20x10 cm
Paylaş
Fransa Cumhuriyeti, Yurtdışı Pasaportu, Yirminci Yüzyıl Başı, Arkası Osmanlıca Rahip Azar, Paris'ten Kudüs'e Şeklinde Yazı ve Mühürlü, 25x24 cm
Paylaş
Finans Tarihi, Batum'da Bir Finans Kuruluşuna Dair Hisse Senedi, Osmanlı Vatandaşına Ait, Arkasında Osmanlıca Gürcü Bankası İlmühaberi, 28 Haziran Şeklinde Derkener Not Mevcut, Pullu, Mühürlü, 23x13 cm
Paylaş
Resim Sanatı Tarihi, Ressam Cevat Dereli'nin Balıkçı İsimli Eserinin Görsel Baskı Broşür, Sanatçı Islak İmzalı, 23x16 cm
Cevat Dereli 1900'da Rize'de doğdu. Resimle 1907-1914 döneminde İstanbul'da tamamladığı ilk ve orta eğitim sırasında ilgilenmeye başladı. Ressam Nazmi Ziya Güran’ın yönlendirmesi ile daha ileri sanat eğitimi için 1915'te İstanbul'daki Sanâyi-i Nefîse Mektebi (günümüz Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi)'ne girdi. Önce Hikmet Onat atölyesinden çalıştı ve bir yıl sonra İbrahim Çallı'nın atolyesinde öğrenciliğe devam etti. Ögrenci iken "Osmanlı Ressamlar Cemiyeti" sergilerine katildi ve diğer ressam arkadaşları ile birlikte 1922-1923'te "Yeni Ressamlar Cemiyeti"ni kurdu. 1924 yılında bu okuldan diploma aldı. Aynı yıl devlet yarışmasını kazanarak devlet bursu ile Paris'e gitti. 1924 ile 1928 yılları arasında Julian Akademisi'nde ve "Paul-Albert Laurens atölyesi"nde çalıştı.
1928'de Türkiye'ye dönüş yaptıktan sonra 1929'da Güzel Sanatlar Akademisi'nde Nazmi Ziya atölyesinde muallim muavini olarak görev aldı. 1932'de Cevat Dereli Akademi'deki görevinden ayrıldı. İstanbul Tıp Fakültesi'nde desinatörlüğüne geçti ve anatomik planlar çizdi. Léopold Lévy'nin 1936 yılında Türkiye’ye çağrılıp Ocak 1937'de Güzel Sanatlar Akademisi’nde "Resim Bölümü" başkanlığı görevini üstlenip giriştiği yenileştirme hareketleri sırasında Cevat Dereli tekrar göreve çağrılarak Güzel Sanatlar Akademisi’nde İbrahim Çallı atölyesinde resim öğretmenliğį görevini üstlendi. 1933'te beş Türk ressam ve bir heykeltıraş tarafından kurulan D Grubu ressamları arasına sonradan katıldı ve onların karma sergilerine iştirak etmeye başladı. Cevat Dereli Türkiye içinde olduğu gibi dış ülkelerde de birçok karma sergiye katılmıştır. 1956 yılında Venedik Bienali'ne, Paris, Amsterdam, Moskova sergilerine katıldı. İlk resimlerinde empresyonizmin etkileri görülür. Eserlerinde köy görünümleri ve köy yaşamı gibi genel konular yanında, Ürgüp, Kayseri, Sinop, Bursa, Gümüşhane gibi taşra şehirleri görüntüleri eserlerinde önemli yer tutmuştur. Ama ayni zamanda İstanbul'u da resimlerinde bulundurmuştur.
Paylaş
Sigortacılık Tarihi, Dedeagh (Dedeağaç)'da Faaliyet Gösteren A.E. Taccbella & Fils Cadets, Denizcilik Sigorta Acentası Firması Yetkilisi Tarafından Kaleme Alınan Constantinople (İstanbul)'da Bir Dava Konulu Yazışma, 1899 Tarihlli, 2 Sayfa, Fransızca, 28x21 cm
Paylaş
Finans Tarihi, Credit Lyonnais, Constantinople Şubesi, Bakiye Döküme, Hesap Cetveli, 1903 Tarihli, 31x24 cm
Kenarı Lekeli
Paylaş
Sigortacılık Tarihi, Azınlık, İstanbul Umum Sigorta Anonim Şirketi, Türkiye'de Kurulan İlk Anonim Sigorta Şirketi, Uzun Süreli Yangın Poliçelerinde Mahsus Ücret Zeylnamesi, Kandilli Rum Ortodoks Cemaati Heyeti İdaresi Adına, 1972-73 Yılı, Kaşeli, Mühürlü, 33x25 cm
Paylaş
Eğitim Tarihi, Azınlık, Talebe Dosyası, 1929 Doğumlu Petros İsimli Rum Öğrencinin 1933 Yılında Kandilli'de Başladığı Öğretim Hayatına Dair Evraklar, Nüfus Tezkeresi Sureti, Hastalıktan Salimdir ve Çiçek Aşısı Yapılmıştır Belgesi (2 Adet), Tifo Aşısı Vesikası, 3 Evrak, Talebeye Ait Vesikalık Fotoğraf ve Dosya Zarfı
1933 ve 1936 Yıllarına Ait, Damga Pullu
Paylaş
Osmanlıca, Tapu, Defteri Hakani, Lazistan, Acara, Ali Bin Yakub Adına, 29x16 cm
Paylaş
Osmanlıca, Tapu, Sened-i Hakani, Sultan Reşad Dönemi, Trabzon İskender Paşa Mahallesi, Pullu, 41x22 cm
Paylaş
Osmanlıca, Trabzonlu Göçen Kazancızade Ailesinin Batum'da Kalan Emval ve Emlaklarına Dair Yazışma, Pullu, Trabzon Yetkili Makamlarınca Verilen Vekaletname, Ekinde Batum Şehrinde İnşa Edilecek Taşınmazlarla İlgili Tasarruf Hakları Olan Osmanlı Vatandaşları Hakkında Yazışma, Trabzon'daki (Trabizond) İngiliz Kontrol Memurları İmzalı, Pullar Üzerinde İngiliz İdaresi Damgalı, Toplam 4 Sayfa, 2 Lisan, Mum Kapama Mühürlü
Trabzon'da İngiliz Denetim Altında Olduğu Dönem
Paylaş
Osmanlıca Tapu, Sened-i Hakani, Sultan Reşad Dönemi, Trabzon, Camii Kebir, 40x23 cm
Paylaş
Mizah Tarihi, Karikatürist Yaşar Tosun'un Kendi Ağzından, Kendi El Yazısıyla Kaleme Aldığı İmzalı Otobiyografisi, 1983 Tarihli, 30x22 cm
Karikatüre olan tutku ve merakını anlattığı görülmektedir.
Paylaş
Mizah Tarihi, Karikatürist Veysel Donbaz'ın Kendi Ağzından, Kendi El Yazısıyla Kaleme Aldığı İmzalı Otobiyografisi, 1980 Tarihli, 30x21 cm
Karikatüre nasıl başladığı ve mesleki kariyerini anlattığı görülmektedir.
Paylaş
Mizah Tarihi, Karikatürist Raşit Yakalı'nın Kendi Ağzından, Kendi El Yazısıyla Kaleme Aldığı İmzalı Otobiyografisi, 22x19 cm
Karikatüre nasıl başladığı ve mesleki kariyerini, Yeni Asır, Pardon, Akbaba ve Dünya Gazetelerinde çizim yaptığını anlattığı görülmektedir.
Paylaş
Mizah Tarihi, Duayen Karikatürist Orhan Doğu'nun Kendi Ağzından, Kendi El Yazısıyla Kaleme Aldığı İmzalı Otobiyografisi, 1984 Tarihli, 30x21 cm
Karikatüre nasıl başladığını, 41,5, Akbaba, TEF, Dolmuş vb. Dergiler çizim yaptığını, GSA İç Mimari Bölümünü bitirdiği ve devlet bankasında çalıştığını anlattığı görülmektedir.
Paylaş
Denizcilik, 19. Yüzyıl, Fransa Donanma ve Koloniler İdaresi, Descartes İsimli Geminin Mürettebatı Hakkında Rapor, 1859 Tarihli, Fransızca, 26x20 cm
Arka Yüzden Tamirli
Paylaş
Mizah Tarihi, Karikatürist Şencan Güngör'ün Kendi Ağzdında, Kendi El Yazısıyla Kaleme Aldığı İmzalı Otobiyografisi, 1980 Tarihli, 23x15 cm
Karikatüre nasıl başlandığını, mesleki kariyerini, karikatür sanatına nasıl baktığı ve bu çizim sanatının felsefesi üzerine yorumları görmek mümkün. "Sosyalist gerçekçi karikatürün işlev kazanmasını sağmalayı düşünüyordum." şeklinde ifadesi dikkat çekiyor.
Paylaş
Donanma-i Osmani Muavenet Milliye Cemiyeti Trabzon Şubesi İane Makbuzu, 20 Kuruş, 15x12 cm
Paylaş
Hristiyanlık, Hans Holbein: Die Madonna, Dini İçerikli Görsel, Prof. Schurig Eseri, Photogr. u. Verlag v. F. & O. Brockmann's Nachfolger, Dresden, Alman Fotoğrafhanesi, 17x11 cm
Paylaş
Resim Sanatı Tarihi, Ressam İbrahim Balaban Resim Sergisi Davetiyesi, Taksim Sanat Galerisi, Sanatçı Islak İmzalı, 1980 Tarihli, 16x16 cm
1921'de Bursa - Seçköy, Osmangazi'de dünyaya geldi. Cezaevinde kendini avutmak için resim çizmeye başladı. Yağlıboya alacak maddi imkanı olmadığı için resimlerini zeytinyağına batırdığı renkli kalemlerle yapıyordu. Balaban, Bursa Cezaevi'nde şair Nâzım Hikmet'la tanıştı. Onun desteği ve ilgisi sayesinde resim yeteneği ortaya çıktı ve gelişti. "Şair Baba" dediği Nazım'dan, resmin yanı sıra felsefe, sosyoloji, ekonomi-politik konularında pratik bilgiler edindi; Orhan Kemal ile birlikte şairin öğrencileri oldular. Hapishane çıkışı kalacak yeri olmadığı için Nâzım Hikmet’in annesi Celile Hanım’ın evine taşındı. 1959 yılında heykeltıraş Vahi İncesu, Mata Kaya Tözge, Kemal İncesu, Avni Memedoğlu ve İhsan İncesu ile birlikte ‘Yeni Dal Grubu’ adı altında bir grup kurdu. Yeni Dal, D grubuna bir tepki olarak kurulmuş olan " Yeniler "grubunun bir devamı niteliğinde idi. Grup üyeleri, 1961 yılında açtıkları sergideki resimleri nedeniyle tutuklandılar, 50 gün sonra beraat ettiler. Grup, 1963 yılında dağıldı. Balaban, grup dağıldıktan sonra da resim yapmaya devam etti. Balaban, 1960'lardan itibaren ressamlığının yanı sıra anı-roman ve denemeler yayımlamıştır. 942-1944 ve 1947-1950 arasında yedi yıl süren Nâzım Hikmet'li günlerini Şair Baba ve Damdakiler (1968) kitabında anlattı.
Katlanma İzi Mevcut
Paylaş